Thursday

[AIDD] Mohon sumbangan untuk penerusan pengajian





Assalamualaikum warahmatullah. .

Ikhwah akhawat KARISMA yang dikasihi kerana Allah.
Semoga antum dalam ketinggian stamina dan tekad yang kuat dalam mengemban risalah ini. 

Lanjutan daripada email sahabat kita, Akh Saharuddin Yussof pada 9 Julai lalu mengenai anak usrah beliau, kami ingin menyeru ikhwah akhawat agar sama-sama membantu dan meringankan bebanan yang ditanggung. 

Akh tersebut [anak usrah Akh Saharuddin] pelajar USM, menghadapi kesempitan wang untuk membayar yuran pengajian yang tertunggak sebanyak RM 1400. Kesukaran ini dihadapi apabila permohonan semula pinjaman PTPTN  beliau masih belum diluluskan kerana pertukaran course. Tambahan, cabaran yang dihadapi sebelum ini apabila keluarganya  bercerai, dan ayahnya tidak lagi memberikan nafkah. Semua wang simpanannya telah habis digunakan untuk menampung segala perbelanjaan pengajian semester2 lalu kerana tidak mahu menambah beban pada ibunya yang sudah pencen dan menanggung banyak wang untuk turun naik mahkamah. 

Justeru kami memohon keprihatinan antum untuk sama-sama membantu akhi ini meneruskan pengajian beliau sementara menunggu pinjaman PTPTN beliau diluluskan. Mohon doa bersama agar Allah menitipkan kesabaran dan kekuatan hati untuk beliau menempuh ujian ini. 


Sumbangan antum boleh disalurkan melalui akaun Akhawat Ikhwah Donation Drive, 
atas nama : Nur Idayu Binti Abd Rahman. 





AKAUN MAYBANK:    114160842669
AKAUN BANK ISLAM:  12-038-02-523254- 1


mohon maklumkan [019-2273155]  : jumlah , tarikh , dan nama akaun [MBB atau BIMB] setelah sumbangan dibuat. 

Kepada JK Kebajikan / PIC Kebajikan lokalitimohon peranan antum bersama-sama untuk menggerakkan kutipan AIDD dilokaliti.

Semoga Allah merahmati dan menggantikan pinjaman antum dengan syurga.

Jazakumullah khayran katheera.



" Ihtimam (kepedulian) , perhatian dan keprihatinan atas nasib saudara seakidah kita adalah kata kunci ukhuwwah. Kepedulian menunjukkan kePEKAan HATI dan JIWA yang HIDUP sehingga ketika melihat saudaranya menderita, terzalimi dan sakit , ia akan turut merasakan yang dialami saudaranya itu lalu berupaya sekuat tenaga memBERIkan bantuan yang dapat dilakukan. 
Tiada ukhuwwah tanpa kepedulian."


Wassalam.

Hanaa' Binti Abdul Rahman
Nur Idayu Binti Abd Rahman
JK Kebajikan KARISMA Nasional 10


No comments:

Post a Comment