Friday

1 Mesej Baru

Bismillah...

Alhamdulillah, pagi tadi kami menerima mesej pesanan ringkas daripada sahabat kita, Akhi Ahmad Syafiq Bin Asmawi. Mantan ameer KARISMA UiTM yang telah menjalani pembedahan semalam. 


Mesejnya berbunyi ;


" Salam.. berkat doa antum, ana selamat menjalani pembedahan tengahari semalam. Doakan ana dijauhkan dari segala rasa sakit dan dibenarkan balik cepat. Jazakallah khair.

Senyum. ^___^ 
Siapakah yang tidak bahagia menerima berita baik daripada sahabat sendiri. Cukuplah dengan sms ini, hati itu rasa gembira..

Berat mata memandang berat lagi bahu memikul. Beban yang ditanggung sahabat lain, kalau tidak sampai tangan kita membantu, dengan doa kirimkanlah. Bukankah itu peranan sahabat? Lebih dari itu moga kita termasuk dalam ciri orang yang beriman.

“Tidak beriman salah seorang di antara kalian sampai dia mencintai untuk saudaranya apa yang dia cintai untuk dirinya sendiri.” (HR. Al-Bukhari dan Muslim dari Anas bin Malik)


Dan dalam hati kami doa itu ingin sentiasa dititip. Moga kalian sihat dan ceria selalu menggerakkan agenda dakwah. 

“Doa seorang muslim untuk saudaranya (sesama muslim) tanpa diketahui olehnya adalah doa mustajab. Di atas kepalanya (orang yang berdoa) ada malaikat yang telah diutus. Sehingga setiap kali dia mendoakan kebaikan untuk saudaranya, maka malaikat yang diutus tersebut akan mengucapkan, “Amin dan kamu juga akan mendapatkan seperti itu.” ( HR. Muslim dari Abu Ad-Darda’)

Janganlah dilupakan sahabat kita di setiap kali kita bermunajat dan memanjatkan doa kepada Allah, apalagi orang-orang yang telah memberikan kebaikan kepada kita terutama dalam masalah agama dan akhirat.


Semoga Allah selalu melindungi kita di bawah lembayung rahmatNya.
Wassalam

No comments:

Post a Comment